اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۳۶۶۳۵

نباید روش‌های خود را مطرح کنیم تا دشمن از آنها آگاه شود

نباید روش‌های خود را مطرح کنیم تا دشمن از آنها آگاه شود
رئیس سابق فدراسیون کشتی گفت: عدم رویارویی با رژیم صهیونیستی سیاست ما نیست بلکه به فرهنگ ما تبدیل شده است و مجامع ورزشی هم کاری به فرهنگ ما ندارند.
۲۱:۰۰ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
وانانیوز|

محمدرضا یزدانی‌خرم در گفت وگویی درباره اتفاقات و حواشی پیش آمده پیرامون عدم رویارویی کشتی‌گیران کشورمان با نمایندگان رژیم صهیونیستی گفت: از آقای رئیس فدراسیون توقع داشتیم بهتر عمل کنند؛ ۶ سال من و چندین سال هم آقای طالقانی مسئول فدراسیون بودند، اما این مشکل را نداشتیم؛ نه اینکه نداشته باشیم، اما از راه‌های مختلف آن را حل می‌کردیم.

وی ادامه داد: اگر از ما سوال می‌کردند راه درست را به آنها نشان می‌دادیم و می‌گفتیم چطور باید رفتار کنند. نباید روش‌های خود را مطرح کنیم تا دشمن از آنها آگاه شود. حضرت امام خمینی و سپس مقام معظم رهبری این راه را تبیین کرده اند. چون ما این رژیم را به رسمیت نمی‌شناسیم؛ اصل نظام جمهوری اسلامی هم بر این موضوع و خط قرمز ماست. راه‌های مختلفی است که در هر میدانی بتوانیم کار را در آوریم که نیازمند شگردهای مخصوص به خودش است که انجام بدهیم.

رئیس سابق فدراسیون کشتی در پاسخ به این سوال که خادم گفته است فدراسیون کشتی و ورزشکار در صف جلوی مقابله با این رژیم قرار گرفته و تنها هستند و شورای امنیت، وزارت امور خارجه و مسئولان رده بالای سیاسی برای کمک و رایزنی با مسئولان عالی رتبه ورزشی جهان ورود کنند، گفت: این بهانه است که می‌گوییم سیاستمداران تکلیف را مشخص کنند؛ غیر از اینها راه‌های دیگری هم وجود دارد. اگر اصل را توجه داشته باشیم، نمی‌توانیم به آن دست بزنیم؛ باید شگردهای جدیدی را پیدا کنیم. ورزشکاران ما بر اساس سیاست‌های نظام به هیچ وجه با ورزشکاران این رژیم مسابقه نخواهند داد، چون آنها را به رسمیت نمی شناسیم. اینکه بخواهیم استعفا دهیم، پسندیده نیست. ما همواره در خدمت ورزش بوده ایم و هر زمان هم که به ما نیاز داشته باشند کمک خواهیم کرد و تجربیات خود را انتقال می دهیم

یزدانی‌خرم افزود: این موضوع به وزارت خارجه ارتباطی ندارد؛ این موضوع مسائل داخلی ورزش است؛ آنها کاری نمی‌توانند بکنند. ما خودمان باید مشکل را حل کنیم. بیشتر مشکلات از داخل کشور است، هر اطلاعاتی را نباید به مجامع خارجی بدهیم. عدم رویارویی با رژیم صهیونیستی سیاست ما نیست بلکه به فرهنگ ما تبدیل شده است و مجامع ورزشی هم کاری به فرهنگ ما ندارند.

وی تصریح کرد: نهایت امر این است که اگر می‌خواهیم ورزش تعلیق نشود یک وزن را فدای کشور و آرمان‌های نظام کنید. کشتی‌گیران و مسئولان ما قبل از اعزام می‌دانند که چه کشورهایی در وزنشان حضور دارند قبل از حرکت باید سیاست خود را مشخص کنیم؛ در نهایت در آن اوزان کشتی‌گیر نمی فرستیم بهتر از این است که تعلیق شویم.

رئیس سابق فدراسیون کشتی در پاسخ به این سوال که او نیز سال‌ها قبل با انتشار نامه‌ای خواستار تعیین تکلیف رویارویی کشتی‌گیران کشورمان با نمایندگان رژیم صهیونیستی شده بود گفت: بله ما نامه دادیم و نتیجه‌اش را هم دریافت کردیم؛ به ما گفتند اصل را رعایت کنیم؛ ما نباید مسئولان کشور را زیر سوال ببریم. در ۶ سالی که در فدراسیون حضور داشتم هر سال ۴ - ۵ برخورد با کشتی‌گیران رژیم صهیونیستی در آزاد و فرنگی داشتیم، اما امسال فقط به خاطر یک مسابقه این موضوع بزرگ شد به طوری که صدای کسانی که زمان ما کشتی نگرفته بودند هم درآمد که چرا در آن زمان به آنها توجهی نشد و حقشان خورده شد در حالی که این موضوع برای ما یک اصل است. دشمن دنبال بهانه گرفتن و نقاط ضعف ما است؛ باید قوی عمل کنیم. اگر خواستند بچه های فنی در کشتی هستند که بتوانند در این زمینه مشورت دهند و مشکل را حل کنند.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث
پرطرفدارترین